Педагогічна діяльність

«Розробка рекламної продукції за допомогою сучасних комп’ютерних програм. Розробка каталогів, буклетів»

26 листопада 2024 року провела відкритий урок виробничого навчання на тему «Розробка рекламної продукції за допомогою сучасних комп’ютерних програм. Розробка каталогів, буклетів», в рамках обласної методичної секції педагогічних працівників професій сфери послуг закладів професійної (професійно-технічної) освіти області.


Всеукраїнська науково-практична конференція «Розвиток туризму в Україні в умовах воєнного стану: тенденції та перспективи»

02.10.2024 р. взяла участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Розвиток туризму в Україні в умовах воєнного стану: тенденції та перспективи»  з написанням тез доповіді на тему: «Тренди в туризмі та сфері гостинності», який проводив ВСП «Вінницький торговельно-економічний  фаховий коледж державного торговельно-економічного університету».

  

ТРЕНДИ В ТУРИЗМІ ТА СФЕРІ ГОСТИННОСТІ 

Туризм та сфера гостинності сьогодні – одна з найбільших і найшвидше зростаючих економічних галузей у світі. Сьогодні готельна індустрія стикається з низкою викликів, включаючи зростання конкуренції, потреби, що змінюються, і очікування клієнтів, а також вплив технологічних інновацій.

Розвиток туризму та готельно-ресторанного бізнесу в останні роки суттєво змінився. Яскравим прикладом подібного впливу на тренди в туризмі та сфері гостинності за останні  декілька  років  виявилися  негативні  наслідки світової пандемії, зумовленої COVID-2019, що супроводжувалося забороною або обмеженням можливостей пересування громадян як в середині країн, так і поза їх кордонами.  Результатом  подібних  заходів  виявилося суттєве «зниження показників мобільності громадян».

Узагальнивши існуючі дослідження сучасних умов функціонування та розвитку світової індустрії гостинності виокремлено ключові тренди:

- Онлайн-бронювання. Вже сьогодні більшість людей віддають перевагу організації подорожей через онлайн-платформи. Тепер у мандрівників є прекрасна можливість переглянути широкий вибір пропозицій в Інтернеті та вибрати ті, які найбільше відповідають їхнім потребам, уподобанням та очікуванням.

-   Мобільні додатки. Мобільні додатки полегшують процедуру бронювання, та у поєднанні з технологією IoT - Інтернету речей - можуть дозволити гостям готелю, наприклад, керувати технікою в номері.

-  Безконтактні платежі. З появою Apple Pay і Google Pay багато гостей навіть не мають гаманця. Це оплата, під час якої не відбувається контакту між карткою чи іншим форм-фактором (смартфон, браслет тощо) і терміналом. Сьогодні це сприймається не як розкіш, а як необхідність.

-  Чат-боти та штучний інтелект — найкращі цифрові тренди 2024 року в туристичній індустрії. Чат-боти демонструють першокласну здатність точно й безперервно сортувати дані та надавати швидкі відповіді на проблеми чи запити. Штучний інтелект здатний робити висновки на основі відгуків і поведінки клієнтів. Це дозволить штучному інтелекту надавати поради щодо покращення бізнес-ефективності компанії та навіть розумно керувати запасами. Крім того, штучний інтелект здатний вчитися на взаємодії, а це означає, що чим більше він працює, тим він розумніший [3].

- Персоналізація. Зростає кількість гостей готелю, які хочуть, щоб до них ставилися як до окремих осіб, а не як до чергового анонімного клієнта. Персоналізований підхід тепер розглядається більше як очікування, ніж як щось екстраординарне. Люди цінують унікальний досвід, який вони можуть отримати, перебуваючи в дорозі, незалежно від того, чи це відпустка, чи ділова поїздка. Фактично, персоналізація стала першим пріоритетом серед сучасних тенденцій в індустрії подорожей і туризму.

- Розумні ключі. Інтелектуальні системи доступу до приміщень дозволяють гостям розблокувати двері, провівши телефоном через блокувальну панель на дверях.

-  Голосовий пошук і голосове керування. Використання голосового пошуку стає все більш поширеним серед гостей, які шукають і бронюють готелі та ресторани. Це означає, серед іншого, чітку структуру вмісту веб-сайту, щоб він належним чином відображався в результатах голосового пошуку. Окрім цього, голосове керування це і управління пристроями в готельних номерах.

-   Доставка їжі та напоїв додому. Багато закладів ресторанного господарства адаптувалися до ситуації з COVID, збільшивши доставку їжі та напоїв, дозволяючи споживачам насолоджуватися чимось схожим на ресторанний досвід вдома. Часто це означає прийняття телефонних та онлайн-замовлень, швидку доставку та пропонування безконтактної доставки.

-  Роботи в налаштуваннях готелю та ресторану. Автоматизація посідає високе місце в списку тенденцій гостинності, і робототехніка є хорошим прикладом подальшого розвитку цього напряму. Готелі, ресторани та подібні підприємства можуть використовувати роботів, щоб вітати гостей і надавати їм інформацію, а також вони можуть відігравати важливу роль у забезпеченні безпеки.

- Мобільна служба реєстрації. Пропонування послуги мобільної реєстрації є однією з найкорисніших тенденцій гостинності для зменшення потреби в контакті між людьми, і це особливо важлива концепція в контексті пандемії COVID [2].

- Розумний багаж – це одне з кращих досягнень у галузі технологій подорожей. Він допомагає заряджати пристрої під час тривалих подорожей, відстежувати багаж і навіть запобігати крадіжці. Розумний багаж це сумка або валіза, що містить високотехнологічні властивості, такі як: зарядження пристрою, відстеження GPS, електронні замки, віддалені елементи керування додатками, з’єднання  Bluetooth, вай-фай підключення, електронні ваги.

- Роботи — допоміжні машини у сфері туризму та гостинності. Зараз індустрія туризму активно впроваджує роботизовані технології. Відбувається це через зміни в звичках туристів. Мандрівники демонструють зростаючий попит на можливості самообслуговування. Це спонукає готелі, туристичні агентства та інші суміжні підприємства широко використовувати у своїй діяльності роботів зі штучним інтелектом.

Проте найкращим полем для застосування роботів є готельна індустрія. Тут можуть зустрічати та зустрічати відвідувачів, здійснювати процедури поселення та виселення, розносити багаж у номери, проводити гостей, здійснювати номерні та консьєрж-послуги, надавати інформаційну допомогу та виконувати багато інших функцій [3].

Підсумовуючи викладені вище матеріали, хочеться зазначити, що впровадження інноваційних технологій, відслідковування сучасних трендів у сфері гостинності приводить до збільшення кількості відвідувачів, до розширення асортименту продукції та способів її подачі, а також до пошуку нових оригінальних рішень ведення бізнесу, які підвищують конкурентоздатність підприємств. Отже, із удосконаленням технологій сфера гостинності виходить на новий рівень сервісу.

Список використаних джерел

1.                 Чепурда Г. М., Старинець О. А., Шестель О. Г.  Тренди в туризмі та готнельно-ресторанному бізнесі на міжнародному ринку послуг. Режим доступу: https://journals.chdtu.ck.ua/index.php/itsf/article/view/119/105

2.                 Все про туризм - освітній туристичний портал – 2023- Режим доступу: https://tourlib.net/statti_ukr/gurnyak.htm

3.                 Останні тенденції туристичної індустрії, про які ви повинні знати – 2023 -  Режим доступу: https://stfalcon.com/uk/blog/post/travel-industry-trends

 


           «Карєрний старт: нові можливості для молоді»

26.07.2024 року взяла участь в програмі регіонального форму «Карєрний старт: нові можливості для молоді».

Департамент освіти і  науки, молоді та спорту Закарпатської ОВА спільно з Українським молодіжним фондом провели  форум карʼєрних можливостей для молоді Закарпаття.

Під час проведення  форуму обговорювали «Працевлаштування молоді в умовах воєнного стану».

 Представляли конкурс «Карєрний старт. Програма молодіжної гарантії» від Українського молодіжного фонду.          

Для роботодавців проведений практичний тренінг «Як створити ефективну програму для працевлаштування молоді» а для молоді практичний тренінг «Як знайти перше робоче місце та досягти кар’єрного росту».


                Участь в VІ Міжнародній науково-практичній конференції

«БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТ: МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ»

14 березня 2024р. на базі  Державного торговельно-економічного університету/Київського національного торговельно-економічного університету, взяла онлайн участь в VІ Міжнародній науково-практичній конференції «БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТ: МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ»


                Курси підвищення кваліфікації

З 04.03 по 21.06.2024 року пройшла курси підвищення кваліфікації в Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України з отриманням свідоцтва про підвищення кваліфікації ПК – 35946459\000917–21

Виконала випускну роботу на тему «Розвиток креативного мислення майбутніх кваліфікованих робітників в освітньому процесі ЗП (ПТ) О»

 



Участь у регіональному науково-практичному семінарі "Психолого-педагогічні чинники формування професійної компетентності кваліфікованих робітників умовах воєнного стану"

26.04.2024р. взяла участь урегіональному науково-практичному семінарі "Психолого-педагогічні чинники формування професійної компетентності кваліфікованих робітників умовах воєнного стану", який був проведений в рамках Міжнародної спеціалізованої виставки «Освіта та карєра - 2024» 



                   День Відкритих дверей в УВКУ ДТЕУ

10.04.2024р. Ужгородське вище комерційне училище ДТЕУ, гостинно відкрив двері для майбутніх здобувачів освіти.

Присутні  на заході отримали інформацію про перелік професій, правила прийому  на 2025 рік, відвідали майстер класи.

Майстри виробничого навчання разом із здобувачами освіти готельно-туристичного напрямку організували робочі місця адміністратора і агента з організації туризму та продемонстрували майбутнім учням професію «Майстер готельного обслуговування та агент з організації туризму»

Бажаючі змогли відчути себе самі в ролі адміністратора та агента з організації туризму.

День відкритих дверей пройшов цікаво та продуктивно.








         Участь в VІ Міжнародній науково-практичній конференції

«БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТ:МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ»

14 березня 2024р. на базі  Державного торговельно-економічного університету/Київського національного торговельно-економічного університету, взяла онлайн участь в VІ Міжнародній науково-практичній конференції «БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТ: МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ»          


            Майстер-клас з сервірування святкового столу

19 грудня 2023 року відвідала майстер-клас з сервірування новорічного столу, який провів Талапа Стефан Юрійович, старший викладач кафедри менеджменту ресторанного та готельного бізнесу Ужгородського торговельно-економічного інституту ДТЕУ.

Під час майстер-класу Стефан Юрійович розповів історію  використання столових приборів і продемонстрував послідовність сервірування столовими приборами  та посудом для подачі напоїв.

На майстер-класі отримали багато цікавої та корисної інформації.

          

Участь в обласній акції «До вершини Перемоги» з нагоди Дня захисників та захисниць України та Всесвітнього дня туризму.

   27.09.2023 р. разом із здобувачами освіти першого курсу з професії майстер готельного обслуговування, агент з організації туризму, взяли участь в обласній акції «До вершини Перемоги» з нагоди Дня захисників та захисниць України та Всесвітнього дня туризму.

Екскурсія на туристичну атракцію в Ужгороді - «Виноградна гора». Це єдиний в Україні виноградник в межах міста. Відкриття цієї гори нарешті повернули Ужгороду славу виноробного та виноградного міста. Адже на гербі Ужгорода одним із головних символів є виноградна лоза.

Учні отримали багато позитивних емоцій, дізналися про чергову Ужгородську родзинку та отримали ПОДЯКУ від «Закарпатського обласного центру дитячої та юнацької творчості» «Падіюн» Закарпатської обласної ради.



Участь в I Всеукраїнської науково-практичної конференції «МАРКЕТИНГ, РЕКЛАМА ТА PR: НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ».


    В жовтні 2020 року на базі «Київського торговельно-економічного фахового коледжу Київського національного торговельно-економічного університету» взяла участь у роботі
I Всеукраїнської науково-практичної конференції «МАРКЕТИНГ, РЕКЛАМА ТА PR: НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ».

На конференцію підготувала тези на тему: «Психологічний вплив реклами на споживача».

Після завершення конференції отримала сертифікат.




Стаття ПСИХОЛОГІЧНИЙ ВПЛИВ РЕКЛАМИ НА СПОЖИВАЧА

Маркетинг на сьогодні не обмежується лише розповсюдженням товарів від виробника до споживача. Він включає всі стадії, починаючи зі створення товару і закінчується продажом. Однією з цих стадій є реклама, при якій використовують психологічний вплив на споживача.

Реклама, як відомо, рушій торгівлі. Вона допомагає дізнатися про нові товари та послуги, зорієнтуватися в новітньому виробництві і споживанні та як скоріше і найдорожче продати товар. Реклама здатна змінювати світогляд і поведінку людей. Найбільш ефективною є та реклама, в якій враховані потреби та інтереси людей.Саме тому нині так ретельно вивчають це явище.

Щоб реклама була результативнав нашому повсякденному житті використовують досить сильні методи психологічного впливу на споживача, такі як:

-         метод переконання;

-         метод навіювання;

-         метод гіпнозу;

-         психоаналітичний метод;

-         метод нейролінгвістичного програмування;

-         метод лінгвістичного маніпулювання[4].

Метод переконання показує споживачу переваги даного товару і необхідність його придбання та передбачає критичне осмислення отриманої рекламної інформації, її співвідношення з попереднім власним життєвим досвідом, тобто реклама звертається до свідомості, розуму споживача. Також до методу переконання відносять: інформаційність, емоційність, патріотичність та пробудження страхів.

Метод навіювання – це вплив на психіку людини,використовуючи бажання людини бути здоровим і благополучним, прагнення зберегти або підвищити свій соціальний статус. Це вплив на почуття людини на йоговолю і розум.

При методі гіпнозу практично не віддають прямих наказів, просто щось коментують, про щось запитують, радятьсязі споживачем при спілкуванні. Мовні стратегії дозволяють отримувати результат і отримувати свідомого опору наказу.

Основні техніки гіпнозу наступні: ілюзія вибору, припущення, команда, прихована у питанні, використання протилежностей. Сам по собі телевізор – це потужний гіпнотизуючий засіб. Ніякий інший апарат не гіпнотизує так сильно. Наприклад, коли дитина сидить біля телевізора, досить покласти їй руку на голову і сказати: «Продовжуй спати», то вона засне, тому що попередньо вже була загіпнотизована телевізором[1].

В основі психоаналітичного методу лежать два важливих положення:

- товар повинен бути привабливим підсвідомо;

- основа привабливості товару-сексуальність в широкому сенсі[4].

Психоаналітична теорія акцентує увагу на ставленні людей до речей з точки зору їх несвідомого. Тому при використанні психоаналітичного методу рекламу створюють так, щоб рекламований товар актуалізував і задовольняв неусвідомлювані, придушені потреби особистості. Ефективність психологічного впливу при цьому визначається збігом структури мотивації споживача з теоретичною концепцією реклами[3].

Метод нейролінгвістичного програмування являє собою підхід впливу на людину з метою впливу на його психіку, а отже і на поведінку. «Нейро» тут означає той факт, що наведене в результаті впливу поведінка є наслідком нерво-психологічних процесів, а «лінгвістичне» - те, що ці процеси управляються словом. Що ж до «програмування», то воно передбачає чітку організацію управлінських впливів на об'єкт впливу. Ця чіткість стосується й «зчитування» інформації з об'єкта шляхом його мовної поведінки, жестикуляції, голосових проявів, руху очей, дихання.

Модель НЛП включає в себе три поведінкові етапи впливу з боку суб'єктас пілкування:

-         встановлення психологічного контакту з об'єктом;

-         налагодження та підтримання з ним процессу комунікації;

-         спонукання об'єкта до відповідного бажаного поведінки[4].

Метод лінгвістичного маніпулювання це використання особливостей мови і правил її вживання, використання явних і прихованих порівнянь.

Також при оформленні дизайну реклами, маркетологи приділяють особливу увагу психологічним прийомам у виборі кольору, правильному розташуванні тексту, формам ліній, корпоративної символіки та зображенню на тлі якої реклама товару буде сприйматися як найкраще.

Як відомо колір привертає інтерес потенційних споживачів, сприяє осмисленню сутності продукту та послуг, збільшує запам’ятовуваність, підкреслює поодинокі елементи, виділяє конкретні якості продукту і послуг та формує позитивне бачення реклами.

Рекламний текст для будь-якої реклами повинен бути простим і лаконічним містить одну просту думку. Бажано при складанні тексту не застосовувати умовного способу і минулого часу.

Деякий вплив на сприйняття інформації надають форми ліній. Вважається, що вертикальні або горизонтальні прямі лінії асоціюються зі спокоєм, а вигнуті - з витонченістю і невимушеністю. Зигзагоподібні лінії передають враження різкої зміни, концентрації сили та швидкого вивільнення енергій.

Велику роль в рекламі відіграє корпоративна символіка, елементом якої є торгова марка,знак,та назва фірми. Також до корпоративна символікивідносять  легенди,міфи,чутки та навіть прізвиська співробітників і керівництва. Символіка відображає в собі все те, що ми знаємо протовар. Інколи одного погляду на товар стає достатньо, щоб вирішити, купити його чи ні. Навіть якщо продукція зовсім нова, але на ній знаходиться логотипдобре відомої нам компанії, то це вже вагомий аргумент на її користь.

Отже, в процесі створення сучасної реклами,рекламісти та маркетологи використовують різні методи психологічноговпливу на споживача, шукаютьметоди просування товарів та послуг.

Спеціалістам необхідно мати ґрунтовне уявлення про мотиви потенційних покупців, аби знати не тільки, які товари та які умови, а й яка реклама приведе до купівлі. Найбільше фективною є реклама, в якій враховані потреби та інтереси людей.

Список використаних джерел 

1.     Малаєва Є. Психологічний вплив реклами на споживача.Практика управління. - №9. – 2008

2.     Миронов Ю.Б., Крамар Р.М,1. Основи рекламної діяльності  Навчальний посібник. - Дрогобич: Посвіт, 2007. – 108 с.

3.     Рябчик А.В. Електронний журнал «Ефективна економіка» Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/11_2018/94.pdf 

4.     Шевелюк Н.О.Зовнішні та внутрішні фактори впливу на поведінку споживача – 2014. Режим доступу: https://studfile.net/preview/5456630/page:4/


«День відкритих дверей в УВКУ КНТЕУ»
23 і 28 січня в нашому навчальному закладі були проведені Дні відкритих дверей для учнів 8-класів багатопрофільного ліцею «Інтелект» - ЗОШ №11 м.Ужгорода, 10-11 класів ЗОШ № 10, які мали можливість дізнатися про професії, за якими здійснюється підготовка в училищі та Правила прийому. У рамках Днів відкритих дверей педагогічні працівники Кузьо М.Ю. і Тягур О.І. провели з учнями профорієнтаційний тренінг «Світ професій».
Учні із задоволенням взяли участь у грі «Бути обізнаним у світі професій», в ході якої дізналися про сучасні, престижні та завжди потрібні професії. Працюючи в групах, спробували дати характеристику професіям, за якими ведеться підготовка в училищі.
На завершення заходу для учнів була проведена екскурсія по навчально-виробничих майстернях та отримали профорієнтаційні матеріали.


                              «Моє майбутнє в Україні»
23 грудня 2019 року взяла участь в он-лайн вебінарі  Всеукраїнського уроку «Моє Майбутнє в Україні», який організував Центр «Розвиток КСВ” спільно з Міністерством освіти і науки України та Першим Українським Міжнародним Банком «ПУМП».
В спеціалізованій загальноосвітній школі I-III ст. №4 в двох класах провела національний урок «Моє майбутнє в Україні». Учні активно та з цікавістю брали участь в проведенні уроку.  Поділилися своїми мріями про свою майбутню професію, обговорювали проблемні питання, що впливає на вибір майбутньої професії та створювали колаж «Професія зараз VS Професія через 7 років». Та Ужгородське вище комерційне училище КНТЕУ було нагороджено сертифікатом за проведеня  мною Національного уроку "Моє майбутнє в Україні".

Виробниче навчання на підприємстві в
готелі «Олімп»

З 25.11.19р. по 13.12.19р. учні групи покоївка, адміністратор, агент з організації туризму проходили виробниче навчання на підприємстві в готелі «Олімп». Під час навчання учні засвоювали теоретичний матеріал у поєднанні з практикою, специфіку роботи готелю, правила внутрішнього розпорядку та категорії номерів.


Профорієнтаційний урок «Світ професій»  


06.12.2019 р. було проведено профорієнтаційний урок «Світ професій» із використанням сучасних форм і методів роботи з учнями Камяницької ЗОШ. 
Учні із задоволенням взяли участь у грі «Бути обізнаним у світі професій», в ході якої дізналися про сучасні, престижні та завжди потрібні професії. Працюючи в групах, спробували дати характеристику професіям, за якими ведеться підготовка в училищі. На завершення заходу учні оглянули навчально-виробничі майстерні різних профілів навчання та отримали профорієнтаційні матеріали.

Навчаємося сучасним формам профорієнтації

 03.12.2019 року взяла участь в семінар-тренінгу з профорієнтаційної роботи з метою впровадження сучасних форм та методів профорієнтаційної роботи та популяризації робітничих професій. Який проводився спільно з обласним центром зайнятості, Центром кар’єри ДНЗ «Ужгородський національний університет», центром практичної психології та соціальної роботи  Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти  у Закарпатській області за підтримки  департаменту освіти і науки ОДА. 

                              Курси підвищення кваліфікації

З 09.09.2019р. по 13.09.2019р. на базі ДНЗ "Ужгородський центр професійно-технічної освіти" пройшла 3 етап підсумкової сесії підвищення кваліфікації, який проводили викладачі Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДНВЗ "Університет менеджменту освіти НАПН України" та отримала свідоцтво про проходженння довгострокового підвищення кваліфікації.




Участь в конкурсі творчих учнівських проектів
«Світ професій: очима молоді»




Взяли участь в конкурсі творчих учнівських проектів «Світ професій: очима молоді» серед закладів професійної (професійно-технічної) освіти, де разом з Ляхович Г.Ю. та ученицею Макарович А.Ю. створили відеопортфоліо по професії: адміністратор, агент з організації туризму.

Участь у ІІ Всеукраїнській науково-практичній конференції «Сучасні тренди розвитку сервісної економіки: європейський досвід та стратегічні перспективи в Україні»
24 квітня 2019 року на базі торговельно-економічного коледжу Київського національного торговельно-економічного університету (м. Київ) взяла участь в II Всеукраїнській науково-практичній конференції «Сучасні тренди розвитку сервісної економіки: європейський досвід та стратегічні перспективи в Україні».
В роботі конференції взяли участь 163 учасники як очної, так і заочної форми з 14 закладів вищої освіти 9 регіонів України.
На конференцію в заочній формі підготувала тези «Проблеми та перспективи туризму на Закарпатті», яка ввійшли до секції «Туристично-рекреаційний ринок: пошуки, проблеми, перспективи розвитку економіки туризму в сучасних умовах».
Після завершення конференції отримала сертифікат.
Розвиток туризму на Закарпатті є дуже перспективною та актуальною темою у зв’язку з тим, що область багата наявністю природно-ресурсного потенціалу для оздоровлення та санаторно-курортного лікування, а також  історико-культурною спадщиною.
Закарпаття – надзвичайна місцевість, має унікальне геополітичне та географічне положення. Межує на північному і південному сході з Львівською та Івано-Франківською областями, а на півночі, заході та півдні - з Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією.
Через географічні особливості Закарпаття з давніх-давен було зручним з’єднувальним шляхом між державами Північної та Південної, Східної та Західної Європи.
Туризм на Закарпатті має всі можливості для перспективного розвитку, тому що взимку приваблює туристів гірськолижними курортами, термальними водами, а в інші сезони - своїми зеленими лісами, чистим повітрям, мінеральними джерелами та красою Карпатських гір і полонин.
Для любителів гірськолижного спорту на Закарпатті є популярні гірськолижні курорти, такі як Драгобрат, Подобовець, Ізки, Синяк, Пилипець, Красія, Воєводино. Ці гірськолижні курорти мають свої гірськолижні траси, підйомники, пункти прокату спорядження.
Особливою популярністю серед туристів користуються термальні води, температура яких сягає від +18 до +80°C. Центрами термальних басейнів є Берегове, Косино та Велятино. Ці курортні містечка працюють цілорічно.
В Берегові термальний басейн наповнюється з гейзера кремнієво-азото-вуглекисло-хлоридно-натрієвими водами високої мінералізації, які відновлюють нервову систему, лікуються серцево-судинні хвороби, болі у м’язах, покращують імунну систему, знімають безсоння, усувають шкірні захворювання, головні болі.
Термальні води Косино застосовують для лікування хвороб опорно-рухового апарату, наслідків після отримання різних травм кісток та м’язів та дають хороший результат у виведенні солі з нирок.
Велятино відоме своїми термальними водами із вмістом брому та йоду, що мають заспокійливий ефект на людське тіло та організм.
Також Закарпаття приваблює туристів своїми старовинними замками та пам’ятниками архітектури.
Загалом відзначимо, що на території Закарпаття є будівлі і руїни 12 середньовічних замків, зокрема:
1. Ужгородський (м. Ужгород) – XI ст., нині музей;
2. Мукачівський (м. Мукачево) – XI ст., нині музей;
3. Невицький (с. Невицьке Ужгородського району) – руїни, XIII – XVII ст.;
4. Середнянський (смт. Середнє Ужгородського району) – руїни, XII – XVIII ст.;
5. Чинадієвський (смт. Чинадієво Мукачівського району) – паркова споруда,          XV ст.;
6. Бронецький (с. Бронька Іршавського району) – залишки, XIII – XIV ст.;
7. Квасівський (с. Квасово Берегівського району) – руїни, XII – XVI ст.;
8. Боржавський (с. Вари Берегівського району) – залишки, XI – XVII ст.;
9. Королевський (смт. Королево Виноградівського району) – руїни, XII – XVII ст.;
10. Виноградівський (м. Виноградів) – руїни, XI – XVI ст.;
11. Хустський (м. Хуст) – руїни, XIX – VIII ст.;
12. Вишківський (смт. Вишково Хустського району) – залишки, XIII – XIV ст. [1].
На Закарпатті в передмісті Ужгорода зберігся найдавніший на Закарпатті храм - ротонда, який датується XII-XIII ст., де значну історико-художню цінність  в інтер’єрі мають фрески XIV ст.
 В Ужгороді під відкритим небом знаходиться музей-скансен народної архітектури та побуту XVII ст. по 40-і pp. XX ст., де представлені споруди всіх районів області, характерні для українських, румунських і угорських поселень Закарпаття, а саме 7 садиб, 6 житлових будівель із хатнім начинням, предметами повсякденного вжитку, церква, дзвіниця, школа, кузня, млин, корчма.  
Восени регіон приваблює туристів цвітінням шафрану, магнолії та «Долиною нарцисів». В квітні найбільша кількість туристів приїжджає до Ужгорода на щорічний фестиваль «Сакура-фест», щоб помилуватися цвітінням японської вишні.
Також родзинкою Закарпаття є Озеро Синевир, де створено Національний природний парк «Синевир» та «Музей лісу і сплаву». Це єдиний музей такого профілю в Європі та один із двох у світі.
Для приваблення українських та іноземних туристів розроблено та створено тематичні туристичні маршрути, такі як: «Закарпатський туристичний винний шлях», «Карпатська Україна», «Закарпатський туристичний гастрономічний шлях», військовий туристичний маршрут «Лінія Арпада», туристичний маршрут «Гуцульськими стежками», тематичні маршрути «Солодкий шлях», «Медовий шлях», «Замки Закарпаття», «Дерев’яні храми Закарпаття», «Монастирі Закарпаття» та інші [3].
Але, не зважаючи на всі вище наведені перспективи туризму, на Закарпаттівсе ж таки є багато проблем які потребують вирішення. Зокрема:
- не вирішена проблема транспортного сполучення з туристичними об’єктами, адже більша частина доріг ще потребують капітального ремонту, фінансування та інвестицій, яких надто мало чи практично немає взагалі;
- більшість готелів та туристичних комплексів потребують реконструкції та оновлення матеріально-технічної бази;
-  не раціональне використання туристичних та рекреаційних ресурсів краю та об'єктів історико-культурної спадщини;
- невисокий рівень презентації області як туристичного регіону на національних та міжнародних туристичних ярмарках;
-  мала кількість щорічних випусків інформаційних видань про туристично-рекреаційну індустрію області;
- відсутність маркованих маршрутних трас (інформаційних табличок);
- негативний вплив на розвиток туризму має економічна та політична нестабільність;
- не удосконалена система управління підприємствами туристичної сфери;
- немає чіткого та надійного правового поля, здатного забезпечити захист прав власника;
- тільки приблизно десять відсотків туристичних підприємств області професійно займаються в’їзним туризмом. Усі інші працюють на виїзний туризм;
- невисокий професійний рівень працівників туристично-рекреаційної сфери, велика плинність кадрів;
- немає обміну досвідом в сфері туризму та курортів з іноземними колегами;
- в деяких районах Закарпаття слабо розвинені умови для впровадження інноваційних технологій.
Отже, слід зазначити, що роботи для покращення умов, якості обслуговування в сфері туризму є однозначно багато, але Закарпаття має свої тенденції та особливості, які надають можливості для розвитку туризму в цьому регіоні - це унікальність природних ландшафтів, цікаві туристичні місця та об’єкти, рекреаційні комплекси та курорти.
Туризм в Закарпатській області повинен стати джерелом поповнення державного та місцевого бюджетів та задовольняти туристів повноцінним відпочинком і оздоровленням.
Туристичний потенціал цього краю багатий і його слід розвивати. На найближче майбутнє потрібно звернути увагу на налагодження конкурентоспроможного ринку рекреаційних послуг шляхом модернізації наявної відпочинкової інфраструктури та поширення малих форм рекреації, зокрема сільського зеленого туризму.
Список використаних джерел
1.     Бурлака Катерина. Проблеми та перспективи організації історичного туризму на Закарпатті // Східно-європейський історичний вісник. - 2017 - Режим доступу: http://eehb.dspu.edu.ua/article/view/111472/110134
2.     Сизоненко В.І. Проблеми та перспективи розвитку туризму на Закарпатті // Студентський науковий вісник«Керівник. ІНФО». - Режим доступу: http://kerivnyk.info/2016/12/syzonenko.html
3.     Шандор Ф. Різновиди туризму в Закарпатті. / ЗаКарпатія, Агенція досліджень “Карпатія”, заКарпатія-портал. - 2014 - Режим доступу: http://www.zakarpatia.com/?p=2255 
4.     Січка І.І. Туристично-рекреаційний потенціал Закарпаття та проблеми інвестиційного забезпечення регіону/ Науковий вісник Ужгородського університету. Серія Економіка. - 2011 - Вип.2(34). Режим доступу: http://tourlib.net/statti_ukr/sichka.htm

Курси підвищення кваліфікації

Протягом 11 - 15 березня 2019 року проходила курси підвищення  кваліфікації, І етап (он-лайн)при Білоцерківському інституті неперервної педагогічної освіти.

Всеукраїнський конкурс професійної майстерності 
" Прорив легкої промисловості України"

20.03 по 21.03.2017 року прийняла участь у Всеукраїнському конкурсі професійної майстерності "Прорив легкої промисловості"який проходив в м. Львів. Номінаціями стали 33 сучасні колекції уніформ для готелів та ресторанів. Комплекти уніформ оцінювало компетентне журі із представників готельного та ресторанного бізнесу, мерії та відомих дизайнерів.


Немає коментарів:

Дописати коментар